پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119996
کم درآمدترين شهر ايران کجاست؟
تاریخ انتشار : 1393/10/08 08:48:03
نمایش : 1284
بر اساس آمار مرکز ايران، تهران به عنوان پردرآمدترين استان و مرکزي به عنوان کم‌درآمدترين استان کشور شناخته شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بر اساس آخرين آمار مرکز آمار ايران که در سال ۱۳۹۲ اعلام شده است، استان تهران با متوسط درآمد ماهيانه حدودا ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان بيشترين درآمد متوسط ماهيانه و استان مرکزي با درآمد ماهيانه يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان، کمترين متوسط درآمد ماهيانه يک خانوار شهري را در سال ۱۳۹۲ به خود اختصاص داده است.

همچنين بر اساس اين آمار هزينه زندگي هر خانوار تهراني ۲ ميليون و ۲۸۰ هزار تومان است و هر خانوار در استان مرکزي ماهيانه يک ميليون و ۳۸۴ هزار تومان هزينه مي‏‌کنند.

متوسط درآمد اظهار شده ماهيانه يک خانوار شهري کشور در سال ۱۳۹۲، حدود يک ميليون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۲۲.۳ درصد افزايش داشته است. ۵۳.۳ درصد اين درآمدها از محل درآمدهاي متفرقه، ۳۰ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگيري و ۱۶.۷ درصد از محل مشاغل آزاد تامين شده است.

بررسي متوسط درآمد سالانه خانوارهاي شهري، بر اساس فعاليت اصلي محل کار سرپرست خانوار نشان مي‏‌دهد، خانوارهايي که فعاليت اصلي محل کار سرپرست آن‎ها، «بهداشت و مددکاري اجتماعي» است با درآمد اظهار شده ماهيانه ۳ ميليون و ۱۵۴ هزار تومان در سال، بيشترين درآمد و خانوارهايي که فعاليت اصلي محل کار سرپرست آن‏ها «خانوارهاي معمولي داراي مستخدم» است، با درآمد اظهار شده ماهيانه ۹۷۱ هزار تومان کم‎ترين درآمد را در سال ۱۳۹۲ داشته‎اند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html